Je personeelsbeheer is belangrijk
DE #1 HORECA HRM OPLOSSING
De kosten als werkgever van de lonen hier in België zijn bijzonder hoog.
Personeelskosten zijn dan ook de grootste kostenpost in de horeca.
Het is dus bijzonder belangrijk om deze zo efficiënt mogelijk te beheren.
Omdat je weinig tijd hebt is het bovendien belangrijk dat je snel en vlot je personeel kan beheren.
Kies daarom een compleet pakket dat reeds door duizenden medewerkers in vele honderden horeca zaken gebruikt wordt.
- Dossierbeheer
- Bezetting
- Werktijd registratie
- Management
Kostenbesparingen
Dossierbeheer
Het begint met een goed personeelsdossier van je medewerkers, dat up-to-date blijft en de historiek
overzichtelijk bewaart.
Hoeveel tijd verlies je niet met het opzoeken van die vorige overeenkomst, de copy van een opleidingsattest ivm hygiëne, veiligheid, allergenen, ... ?
Dankzij de geïntegreerde module dossierbeheer kan je dit veel efficiënter.
- Alle gegevens van een medewerker op één plaats
- Medewerkers kunnen zelf online of via de smartphone app hun gegevens invullen en wijzigen
- Automatische herinneringen bij afloop van een bepaald contract kunnen ingesteld worden
- Via een communicatie historiek kan je ook alle communicaties bijhouden en terugvinden.
Dit bespaart heel wat tijd en frustratie.
Bezetting
Eenvoudig en snel de bezetting plannen.Vaak neemt de bezetting plannen van al je horeca personeel veel tijd in beslag. Wie werkt waar, wanneer, welke shifts, rekening houdend met vakantie, onvoorziene afwezigheden, ... .
Dit kan veel efficiënter.
Met deze oplossing plan je eenvoudig, flexibel en snel.
In een oogopslag kan je plannen op basis van:
- Beschikbaarheid
- Budget
- Personeelskost
- Contract type en invulling
Bezetting plannen en werkroosters maken:
- Planning van personeelsbezetting via Drag & Drop, razendsnel
- Plannen aan de hand van kosten, budget, contract en beschikbaarheid
- Snel zien wie er beschikbaar is
- Vanuit de planningskalender kan je medewerkers emailen, sms-en of een pushbericht naar de app verzenden om een open shift te melden, met de vraag om die in te vullen.
- Personeel kan gemakkelijk en snel antwoorden en via hetzelfde systeem krijg je melding en kan je bevestigen of weigeren.
- Plannen aan de hand van de te verwachten omzet
- Medewerkers selecteren op loonkosten en contracturen
- Weersvoorspelling zichtbaar bij planning
- Medewerkers kunnen online en op hun smartphone overal hun werkrooster bekijken
Werktijdregistratie
Prik-klok met vingerafdruk scanner: voorkom fraudeIn de horeca ben je er als zaakvoerder, als financieel manager, niet altijd met de chronometer bij. En werknemers zijn nu eenmaal creatief. Polsbandjes met RFID, kaarten, een code, ... ze worden zo vlug doorgegeven aan een collega met de vraag: "Ga jij voor mij inklokken morgen? 'k ga twintig minuutjes te laat zijn." Het gebeurt vaker dan je denkt. Ook personeel dat elke dag vijf a tien minuten te laat komt gebeurt heel erg vaak.
Grip op de uren
Je ziet direct het verschil tussen geplande en geklokte uren. Geregistreerde uren kan je in een oogopslag vergelijken met de geplande uren.
Afrondregels
Je kan een schema van afrondregels instellen. Dit is uniek en het laat je toe om medewerkers te motiveren om tijdig te beginnen werken.
Realtime
De priklok is eigenlijk een controlle unit die volledig stand-alone werkt en toch online geconnecteerd is zodat de inklok momenten van de medewerkers realtime worden doorgestuurd naar de tijdsregistratie software en geïntegreerd is met de bezettingsplanning.
Zo zie je op elk moment wie aanwezig is in de zaak.
Valt het internet even weg? Geen probleem, het inklokken werkt gewoon even vlot verder. Alle data wordt in de controller unit opgeslagen en van zodra de internet connectie weer hersteld is, worden alle data gesynchroniseerd.
Veilig
Medewerkers kunnen niet meer voor elkaar inklokken.
Geen polsbandjes, pasjes of codes die kunnen vergeten worden of verloren gaan.
Geen tijdsverlies en kosten met het vervangen van verloren pasjes, poslbandjes, enz.
Snel
Geen verwerking meer van urenbriefjes.
In- en uitklokken in nog geen seconde, de handigste en snelste manier op de markt.
Gebruiksvriendelijk voor loonadministratie
Gebruiksvriendelijke export voor de loonadministratie
Interfaces en Exports met diverse salarispakketten zoals AFAS, ADP en Loket
Management
Managementdashboard met prestatiemetersJe ziet grafisch weergegeven hoe goed je het doet qua belangrijkste KPI's:
- Omzet
- Personeelskosten
- Personeelscijfer
- Productiviteit
Je ziet de personeelskosten ten opzichte van de omzet overzichtelijk in beeld
Er is een dagboek functie waarin omzet, personeelskosten en het weer worden vastgelegd en waar je ook opmerkingen kan bijhouden over de gebeurtenissen van die dag.
Snel en gebruiksvriendelijk budgetten en forecasts instellen
Toplevel
Beheer tegelijkertijd meerdere locaties.
Alle data wordt centraal beheerd.
Urenexport van verschillende locaties kan je gelijktijdig genereren
Tal van overzichtelijke managementrapportages
Zo kan je de prestaties van verschillende locaties vergelijken
Verder kan je personeel plannen en wisselen tussen verschillende vestigingen.
Vraag vandaag nog je gratis demo!
Bel: +32497573670
E-mail: info@freepos.be